Tuesday, August 2, 2011

AKU BARU PERASAN YG AKU SAYANG 'KAWAN' KU...

cerita ny begini....


aku ada sorang kawan lelaki..nama ny c A..aku kenal c A ne sejak f1 lg...then aku jg ada kawan pompuan,nama ny c B...aku rapat la jugak dgn dorang ne..trutama c A,kwn lelaki aku 2..km kawan,n terus kn la bkawan..cuma tahun ne km agk renggang cket..aku pun xtau apa punca ny..MUNGKIN sbb masing2 busy mau exam besar tahun ne...tp even km jarang 'contact' n 'connect' suda mcm dulu,aku still ambik tau pkembangan diri c A...aku tanya kawan2 yg rapat dgn dia pasal study ny,family ny..semua la aku tanya!dan selalu ny aku akn tanya dgn c B...aku sbnar ny xtau mau tanya dgn sapa lg sbb x ramai yg tau aku rapat dgn c A & B ne..cuma bespren2 & c ELA jak yg tau cerita pasal km 'bertiga(aku,A & B)'......ok!d pendekkn cerita ny..c A ne sbnar ny lama suda SUKA dgn c B!!!dr kami f3 lg..tahun 2009..sampai la skrang,tahun 2011...3 tahun 2 mmg tempoh yg SANGAT LAMA!!kalau aku,aku x sanggup tunggu lama2 mcm c A...merana d hati sendiri jak...c B ne pulak..dia mmg tau c A suka dia...tp,dia ada couple suda!dan aku tau mmg dia sayang GILAA dgn c couple ny 2...problem ny d cne,c B ne,walaupn ada boyfie suda,masih lg mau kasi harapan pd c A!!gilaa nama ny 2!!!kesian laa c A....suda la c A ne lama suda tunggu cinta ny d balas olh c B..yg menambahkn lg sakit d hati ne bila aku perasan yg c B selalu buat2 mesra dgn c A supaya boyfie ny CEMBURU!!!dlm erti kata lain,dia pergunakan c A utk kepentingan diri ny sendiri..mmg MELAMPAU!!!aiyaa~ekceli lama suda aku perasan pasal benda ne..tp aku mcm xmau layan sgt feeling ku ne..maybe aku takut bprasangka buruk padahal dlm masa yg sama aku kesian gilaa dgn c A...so aku simpan jak laa benda ne dalam hati..aku simpan sampaila sukan sekolah hari 2...aku NAMPAK!!!c B sekali lg 'buat2' mesra dgn c A dpn boyfie ny...aku rasa sakit hati pulak...tp masa tu aku xtau lg knapa aku rasa sakit..blk dorm,aku cerita kn benda ne dgn c ELA...kesimpulan yg dia bt....
-->"kkak sbnar ny SAYANG c A!e2 la kakk xmau dia terluka...dia kn KAWAN BAIK kakk..."....
dan aku??ok!aku terima apa yg c ELA ckp 2..dan d situ baru aku perasan yg MMG AKU SAYANG KAWAN KU....c A KAWAN KU!!!aku x suka c B buat c A bgitu..kedua-dua ny kawan baikku..aku xmau dorang  kecewa dan terluka..terutama c A..banyak btol suda rintangan yg dia lalui dlm hidup ny..aku xmau gara2 cinta ny yg BUTA 2,dia kecewa lg..cukup la selama ne c B kasi kecewa dia...aku sedih sbb aku jd PENGECUT!!aku x mampu elak c A dr sukakan c B..aku sedar jg,perasaan org x bley d paksa2...aku nampak c B pergunakan c A tp aku x mampu larang c B sbb aku mau jaga hati ny...aku pn xtau apa yg aku mau bt skrang ne...biarkn jak benda ne blanjutan??bgtu ka??aku bterima kasih dgn c ELA sbb dia sedarkn aku dan bg aku jawapan yg bmain d minda ku sndiri....selama ne aku t'tnya2 knpa aku rasa marah bila tgk c B buat c A bgtu..aku sendiri xtau d mana mau cari jawapan 2..dan akhirny c ELA bg aku jawapan ny...dia sedarkn aku..kalau c ELA xda,mngkin sampai skrang ne aku x perasan pn yg aku sayangkn KAWANKU...tengs ELA!!aku sayang kau ELA!!


p/s : kpd c A...hey kawan!aku sayang kau..aku xmau kau tluka...tp aku mintak maap sbb aku x dpt buat apa2...
kpd c B...aku sayang kau jugak kawan!tp aku x suka kau manfaatkn org lain utk kepentingan diri..aku sentiasa bdoa kau cpt2 sedar kesilapan yg kau buat..


A & B..tahun depan kt x jumpa suda...aku sentiasa doakn kebaikan utk diri kamu berdua....

No comments: