Sunday, March 20, 2011

bubye mr.blog :(








huarghh mr.blog(tiba2 plak muncul nem 2k blog ne)!aq mau blk asrama lg!aduii...aq plg x suka laa ne tau..huhuii..bubye laa sma suma ny..wish me luck yaa!ada test mid term..ada match handball..ada camping..waa!bnyk oww mau d pikir ne..fuh!nway..gonna miss u mr.blog!loveyoukuatkuat!(separa GILA)


mau tidur!blom pack brg2,blom iron baju2,semua blom! ^__^



and..AGAIN!







hate that i love u dude!sumbody..help me..

oik mr.doggy!






i admit that im truly miss u now!damn it!i hate this feeling~


DENDAM??

ERa! Ui. .k0 nie. .npa ambik srius eh psal ari thu? Aq men2 jew arh. .xtau plak k0 ambik srius eh. .xtually,aq dah anggp k0 mcm adeq dah ra. .tyme kat skul k0 byk sup0rt aq. .byk jsamu ma aq. .tpi,kl0 k0 dah srius cam nie,apa jak aq bleh bwat. .aq xleh juak nak pksa2 k0 kan. .thu jew arh. .aq men2 jew ari thu. .nyway,thanx a l0t sis. .

haha!ekceli manada dendam 2..cuma aq ada sakit ati ngn sumone ne..then,aq trep2 laa xmo contact dgn dy suda..tipu2 jak..sengaja mau kasi dy rasa apa yg aq rasa..and i did it!aq suda bls dendam..haha!yg d atas 2 sms ny laa..hoorayy!padan muka!sapa suru tengking2 aq..emm:(
xpaa2..buang yg keruh,ambik yg jernih kn?ok la!x snggup jg mau lost contact sama dy ba..aq kn sayang dy..opps!!as a brother ok!...ba2..esok mau blk hostel suda..emm..blk skul ne,mst bnyk keja yg mau bt kn??23-25 ada camping..30-31 match bola blg..fuuuiii..bnyk tnggl kls laa ne..pandai2 la kaver blk yaa erra!ok..fullstop!nnt bnyk2 plak melalut..:):):)

mcm teda kaitan sak ne pic kn??hahaa!point ny,dy jaat laa sama aq!huhu



p/s : sender sms..sory kasi masuk sms ko ya..haha!sapa suru ko jaat! :)

Thursday, March 17, 2011

sanggup hilang 'DARA' hanya nak buktikan cinta pada BF???

*SERIUS SANGAT, SEBELUM ANDA BACA ARTIKEL NI, ISTIGHFAR DULU DAN BERTENANG, SEBAB MEMANG PEDAS DAN PASTI AKAN TERASA SANGAT-SANGAT...TUJUAN SAYA BUKAN NAK HINA KAUM WANITA, TAPI JUST NAK NASIHATKAN, JADI CARA NASIHAT TU PELBAGAI, PERLI ADA, LAWAK ADA, KERAS ADA...APAPUN JIKA ADA SEBARANG KETIDAKPUASHATIAN, SAYA HARAP SANGAT ANDA BOLEH BAGITAHU PADA SAYA...SAPA YANG TERASA SEKALI LAGI SAYA MINTA MAAF...*
"Aku cintakan padamu!, jangan tinggalkan ku!"..."I love u sooo much honey"... "aku tak boleh hidup tanpamu!"..."Aku sanggup mati untuk mendapatkanmu"..."Aku sanggup lakukan apa sahaja untukmu"..."Jangan lukakan hati I, I tak tahu kat mana tempat nak mengadu kalau takde u"..
Itulah antara kata-kata indah yang selalu diungkapkan oleh sang putri (wanita) kepada teman lelaki mereka. Kata-kata ini seolah-olah menunjukkan bahawa teman lelaki merekalah yang menciptakan dan memberi nyawa kepada mereka. Kata-kata ini juga boleh menyebabkan dia menjadi syirik kepada Allah Azza Wajalla yang telah menciptakan manusia dan seluruh alam ini. Nauzubillah.
Mereka bertudung. Mereka berkalimah syahadah. Mereka mengaku Muslimah. Tetapi hakikatnya mereka adalah pendusta!. Adakah seseorang itu disebutkan Muslim yang baik hanya selepas dia berkalimah syahadah, dengan mengaku 'tiada Tuhan melainkan Allah, Muhammad itu pesuruh Allah' tetapi dalam masa yang sama diatidak melaksanakan apa yang diperintahkan oleh Allah dan Rasulnya?.
Siang malam menghabiskan duit. Koman-koman sehari mereka akan menghabiskan hampir RM 100 hanya untuk 'topup' credit phone untuk menghubungi dan bermesej-mesej dengan teman lelaki mereka. Apa yang dimesejkannya?. 'U dah makan?"...."U ada kat mana?"...'I miss u sayang"..."U tak tidur lagi ke?..."U ada teman baru ke?"...itulah antara mesej-mesej yang boleh dikatakan menjadi satu kewajipan bagi mereka. Bayangkan jikalau mereka menggunakan duit itu di jalan Allah. Seperti, print artikel dakwah, pastu potostat banyak-banyak. Then edarkan kepada orang ramai. Subhanallah!. Berapa banyak orang mendapat manfaat daripadanya?. Berapa banyak pula pahala yang Allah hadiahkan kepada mereka?.
Gadis lari daripada rumah mengikut teman lelaki. Bukak je surat khabar. Ha itulah antara tajuk yang fofular. Tunjuklah gambar ibu bapa dengan muka sedihnya merayu "pulanglah anakku..mak masih sayang padamu..kenapa buat mak macam ni"?... Tak reti bersyukur!. Derhaka!. Itu sahaja perkataan yang sesuai untuk manusia sebegini. Bayangkan hanya baru mengenali seorang lelaki yang tak sampai seminggu boleh terus hanyut dan mengenepikan ibu bapamu yang telah membelamu berbelas tahun?. Bahkan berpuluh tahun?. Cubalah refresh balik bagaimana seksanya Ibumu mengandungkanmu selama 9 bulan, membawamu ke sana ke sini tanpa sedikit pun mengeluh. Ayahmu pula tak henti-henti keluar ke sana ke sini mencari rezeki untuk menyara kehidupanmu. Akhirnya apa yang mereka dapat?. Mereka hanya dibalas najis. Bahkan ada diantara mereka membalas jasa ibu bapa mereka dengan 'mengandung anak haram'...petuiih. Tak ada rasa malukah mereka-mereka ini?. Di mana lelaki kamu yang selalu bersamamu?. Dah lari dah?. Ala ciannye. ehehehe...
"Nah!. Ambillah tubuhku!. Ini untuk u sayang. U mintak apa saja I akan kasi. Tapi please dont leave me honey"..wah best!. Terus lah teman lelakinya melahab dan meratah tubuh teman wanitanya. Yummy sedap betul!. Esok abang nak lagi boleh?. "No problem dear. Asalkan U tak cari awek lain. I sanggup". Wah!. Tersenyum lebarlah si teman lelakinya!. Best ni. Ada can. Beraksilah pasangan tersebut dengan aksi yang penuh dengan kasih sayang yang berpaksikan kasih sayang syaitan. Ada yang beraksi dengan bertudung tanpa baju (fewwiit). Ada yang beraksi telanjang terus (cayyalah wei). Ada yang beraksi kat taman-taman (cuba try tengok kat tempat korang :P). Ada yang beraksi kat depan masjid! (agak-agak sikit wei!). Wah happy betul pasangan ni. Siap rakam-rakam guna phone sebab nak buat kenangan. 2-3 minggu selepas itu. Si awek call teman lelakinya. 'Abang!. I ngandung ni!. Mcm mana ni?. U kenelah jadi suami I. U kena tanggungjawab!. U kena ingat janji U dulu!."..Si teman lelaki "...................". Kenapa u tak jawab honey?. Tanya si awek. Apa yang dijawab si teman lelaki? ".....Tut....Tut....Tut..."..Handphone ditutupkan!. Bukan main terkejut si awek!. Call lagi si teman lelaki. Kali ni dia angkat. Tapi suara orang perempuan. Kata perempuan tersebut "..Please try later..". Jeng jeng jeng!!!...hampa nak buat apa time tu?. Nangis air mata darah?. Sudah tentu tidak berguna lagi. 4 Bulan selepas itu. Ambik kau. Perut sikit punya besar. Mak ayah ingat anak dah jadi gemuk sebab makan banyak (orang gemuk jangan terasa). Selama ni badan kecik je. Oh! rupa2nya dia mengandung!. "Keluar kau dari rumah ni!. Kau bukan anak aku!. Aku tak pernah ada anak kotor macam kau!."..Maka keluarlah wanita tersebut dengan penuh hina dan kesedihan yang tidak terhingga. Ke mana nak pergi?. Oklah rumah kawan. "Eh asal awak gemuk semacam ni?. Kenapa awak nangis ni?. Ada problem"?. Tanya si kawan. Dia menjawab. "I baru kena halau dari rumah. Actually I hamil anak bf I. Tapi dia dah lari."...Betapa terkejutnya si kawan. "Eh pergilah kau dari sini!. Aku tak pernah ada kawan yang perangai buruk macam kau ni!." Kedegang bunyi pintu ditutup. Apa kes?. Ha nangislah kat situ. Ibu bapa dah halau. Sekarang ni kawan pun dah halau. Mereka masih lupa untuk bertemu dengan Allah yang Maha Pengampun dan Maha Penyayang.. Sampai masa yang cukup. Anak yang dikandungnya pun keluar. Oh!. Ingatkan nak peluk cium anak tu dengan penuh kasih sayang!. Dia pergi tikam pulak anak tu!. eh-eh dia pi sumbat si bayi comel tu ke dalam lubang tandas!. Tak boleh juga. Dia buang dalam tong sampah. Dia biarkan anaknya dirobek-robek anjing!. Celakalah kau perempuan!. Sudahlah berzina, kemudian membunuh pula?!. Last-last. Hidup dah tertekan. Maka dia ambil keputusan naik atas bangunan paling tinggi. Kemudian menjadi ala-ala superman. Nak buat apa?. OH TIDAK!!. DIA BUNUH DIRI!. Maka melayanglah tubuh wanita itu menghempas ke tanah. Terburai isi perut, otak dan segala-galanya. Maka tamatlah riwayat hidup wanita itu yang akan mendapat azab Allah di akhirat. Ingat sudah selesai selepas membunuh diri?. No way!. U tunggu azab Allah!. AZAB YANG PEDIH DAN SEPEDIH-PEDIHNYA!.
Sedarlah wanita. Kenapa kamu sanggup menangis hanya disebabkan manusia?. Kenapa kamu sanggup membuatkan fikiranmu pening hanya kerana memikirkan teman lelaki mu?. Kenapa kamu sanggup mengenepikan Syurga hanya untuk Neraka?. Kenapa kamu sanggup tinggalkan pelajaran kamu hanya untuk teman lelaki?. Kenapa kamu sanggup menderhakai ibu bapamu hanya kerana ingin mengikut teman lelaki mu?. Nak menyanyangi manusia tidak salah. Bahkan ianya wajib..Nabi bersabda. "Tidak akan diterima keimanan seseorang daripada kalian, sebelum ia mencintai sesama Muslim sebagaimana Ia mencintai dirinya sendiri". Cintailah mereka dengan penuh kasih sayang. Tetapi cinta kepada Allah adalah melebihi segala2nya!.
Wanita!. Ambillah pengajaran atas apa yang berlaku terhadap rakan-rakanmu yang hilang punca hidup. Ambilah pengajaran. Dan berhati-hatilah.
"Dan apakah Kami tidak memanjangkan umurmu dalam masa yang cukup untuk berfikir bagi orang yang mahu berfikir, dan (apakah tidak) datang kepada kamu pemberi peringatan." (Fathir, 37)
Kenapa bila terjadi sesuatu masalah kamu tidak berhadapan dan melutut di hadapan Allah?. Takut Allah tidak menerimamu?. Dosamu banyak? Lebih banyak daripada air di lautan?. Ingatlah bahawa Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang!. Sekalipun kamu melakukan syirik kepada Allah, kemudian bertaubat!. Nescaya Allah menerimanya!. TAUBATLAH! KEMBALILAH KEPADA ALLAH!.
Bukti cinta Allah yang teramat Agung!. Dalam sebuah Hadits Qudsi:
"Wahai anak Adam, sesungguhnya jika kamu berdoa kepadaKu dan berharap kepadaKu, necaya Aku mengampuni dosa-dosamu yang telah lalu dan aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya dosa-dosamu mencapai awan di langit kemudian kamu meminta ampunan kepadaKu, Nescaya Aku mengampuni dosa-dosamu terdahulu dna Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya kamu datang kepadaKu dengan mebawa dosa-dosa sepenuh bumi kemudian kamu datang kepadaKu dengan tidak menyekutukanKu dengan suatu apapun, maka Aku memberi ampunan kepadamu sebanyak dosa-dosa tersebut."
Disediakan: Abu Muawiyah.

p/s..dibenarkan untuk menyebar artikel ini..tp perlu disertai dgn sumber ny..
kwn2,mari laa kita sama2 muhasabah diri & renung2 kan kembali segala dosa &kesalahan yang telah kita(kaum hawa) lakukan..semoga perkara yg diceritakan diatas tidak berlaku kpd diri kita..

Wednesday, March 16, 2011

oh FACEBOOK...tonight u are such a YUCK!!!

dear my BELOVED facebook..
why tonight u are soooo LEMBAB!!!u make me so TENSION mcm tahi ne...time2 aq semangat mau buat chemist ne,bt hal plak ko ya..adeiii...ter-bacat owww...nah kan!MERAPU aq d cni...
pstu,,,sooo many people keep asking the same question to me ''btol ka fb ne mau tutup suda?"...aduiii naaa...kamu ne..manala aq tau..fuii..okokok!suda la..*dlm hati aq ne...bgs la ne fb tutup ba!bikin buang masa sak ne tau...aq mau spm ne...(nnt lps aq spm kau on laa blk yaa fb!)hahaa


okai naa...!aq ok suda ne...ada suda c ena mo temankn aq chat d YM!yipppii!dear ena...I LOVE U laaa!hahahha..oh FACEBOOK,I HATE U!!!!


*mode:  gila+sewel+sot+putus wire pink*


*aq benci bila org tya aq psal kau ba DOGGY!ena,pliz stop it!*


*td ada org kaC ne-->kau malar update blog kan.gud2 (:
ahkz!to all my visitorzz and followerz(trep bnyk!)...sory...haha..kalau2 kamu bosan+nyampah+blablablala sma blog aq ne ya..hehe...ne sakkk ne HOBI sy tem cuti...meng-update blog ne..hehe:)...if u like it,keep reading n tengs!..lau x,xpa laa..aq trima seadany...heheyg pntg,truzkn ber-blogging!*

JANGAN SEDIH....



alt
Simpanlah air mata-air mata tangisan itu semua buat bekalan untuk menginsafi di atas segala kecuaian yang telah melanda diri, segala dosa-dosa yang berupa bintik-bintik hitam yang telah mengkelamkan hati hingga sukar untuk menerima hidayah dari Allah S.W.T.. Serulah air mata itu dari persembunyiannya di balik kelopak mata agar ia menitis membasahi dan mencuci hati agar ia putih kembali dan juga semoga ia dapat melebur dosa-dosa dan moga-moga akan mendapat ampunanNya jua.
Tolonglah.. Janganlah Bersedih =D Mari Senyum
Jangan bersedih, Allah Maha pengampun dan Maha penerima taubat
Jangan bersedih, setiap sesuatu telah ada qada dan qadarnya
Jangan bersedih, kerana kelapangan pasti datang
Jangan bersedih, kerana rahmat Allah melimpah ruah
Jangan bersedih, memaafkan orang yang menyakiti itu lebih baik
Jangan bersedih, masih banyak lagi nikmat yang ada pada diri kita
Jangan bersedih, dunia ini tidak layak ditangisi
Jangan bersedih, banyak cara untuk mengusir kesedihan
Jangan bersedih, anggaplah celaan orang itu sebagai angin yang lalu
Jangan bersedih , hinaan tidak selamanya buruk
Jangan bersedih, pilihan Allah adalah yang terbaik
Jangan bersedih, selagi anda masih boleh berbuat baik kepada orang lain
Jangan bersedih, keranan banyak lagi jalan untuk meringankan musibah
Jangan bersedih, masih ramai orang yang menyayangi anda
Jangan bersedih, kerana masih ada kehidupan lain
Jangan bersedih, tanyalah dirimu tentang hari ini, kemarin dan esok
Jangan bersedih, kesedihan boleh merosakkan badan dan akal fikiran
Jangan bersedih, kerana hidup ini bukan untuk bersedih
Jangan bersedih, selagi anda beriman kepada Allah
Jangan bersedih, segala yang ada di dunia ini tidaklah berharga
Jangan bersedih, nikmatilah apa yang anda miliki sekarang
Jangan bersedih, boleh jadi cubaan ini adalah anugerah
Jangan bersedih, kerana anda berbeza dengan orang lain
Jangan bersedih, terkadang kesulitan mengandungi manfaat
Jangan bersedih, kehidupan ini lebih singkat dari yang kita jangkakan
Jangan bersedih, kesedihan akan membuatkan musuh anda gembira
Jangan bersedih, hadapilah kenyataan walaupun pedih
Jangan bersedih, kerana...segalanya akan berakhir..insya-Allah
وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ
Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman. Surah Ali Imran : Ayat 139

BAYANG-BAYANG DUNIA



alt
Dunia hari ini cukup pantas. Tidak sempat untuk dikejar. Perubahan yang melanda cukup deras. Siapa yang perlahan, nampaknya akan ketinggalan. Tapi itu kalau dunia yang kita kejar ^_^
"Dunia is like a shadow, if you try to grab it, you won't be able to do so, but if you turn your back towards it, it has no choice but to follow you"
Namun harus diingat, bukanlah tidak mengejar dunia bermaksud kita mengasingkan diri dari masyarakat. Pergi beruzlah di dalam gua nun jauh di hutan sana. Tidak mahu bercampur dengan masyarakat dek kerana banyaknya maksiat. Ingat pesan ulama, orang yang bahagia di akhirat adalah orang yang paling sibuk di dunia!
Masih kita berbicara tentang 'pantas' ataupun 'segera'. Kita semua ingin sesuatu dengan segera. Sukar untuk ditunggu. Semuanya ingin cepat sahaja.Mee maggi cepat dimasak enak dimakan- demikian lagu iklan suatu ketika dahulu.
Sekadar peringatan, kehidupan kita tidak 'sesegera' itu. Untuk kita menjadi diri kita hari ini, ia memerlukan masa bertahun-tahun. Untuk sesorang itu berjaya dalam SPM, kebiasaannya ia memerlukan masa 17 tahun lamanya.
Pendek kata, kehidupan ini adalah satu proses. Proses memerlukan masa dan komitmen. Lebih menarik lagi, jika sesuatu itu adalah 'proses', maka semua orang boleh melakukannya.Contoh mudah; masak nasi adalah satu proses. Siapa pun kita, andai kita belajar proses memasak nasi, insyaAllah, hasilnya nasi bukan maggi.
"Kita ada proses untuk ke neraka dan proses untuk ke syurga. Prosesnya tidak sama. Ramai orang kata saya hendak masuk syurga tapi prosesnya menuju ke neraka. Pelik tapi benar. Semacam orang hendak minum kopi tapi dibuatnya nescafe. Maka tepuk dada, tanya jiwa, anda melalui proses yang mana?"
- Artikel iluvislam.com

ENGLISH IN CAMP 2010 - HIGH FLYERS:)

ekceli ne post 2k smlm..hehehe...i met my old frenz from EIC last night doe...1st dpt jmpa fb syida...then dr fb syida dpt jmpa fb nik..pstu dpt lae jmpa fb kwn2 yg len 2..haha...lama sua sbnr ny aq cari dorg ne...emm..akhirny dpt gk jmpa fb dorg...i miss all da moments we'd share together!yeay~our tem,HIGH FLYERS...hahaha...ebat doe!the others were speaking english,but in my team we're juz speak in MALAY!hahaha..lau ada abg fasi dtg,bru laa km suma speak english...gilaa ka mo ckp omputih tiap masa???sua laa BI q ancurrr!!haha..(shhh...malu oww)




smsld team

the boys!they'r sooo cool!
girls...i miss them soo much!such a wonderful frenzz..

dewan kuliah...
nik!!!rndu mo gduh2 sma bdk kelate ne..haha

our first presentation!
teammates!

semat waa dewan mkn d KISAS ne..

facilitators



HIGH FLYERS!i miss them badly...:(
sharul,iman,syed,nik,abdullah,asyraf,syida,mira,shaza nadiah,shaza atiqah,shaza wazir,ME,efa..miss diz moment..


with mira n 'double shaza'...:)
(dlm team aq 3org nem SHAZA!)


me n efa:)

power puff gurlz!hahaha

kami2...


i-CITY shah alam...



c capang tkenang kn c along..c engkol tkenangkn c gumuk..hahaha

engkol n capang yg 'baek hati' :D

kami lagi~

wif beloved mr.imran!!!(kak andi,jan jeles yaa!)hehehe

the last day 4 the campers:(

d masjid putrajaya:D

sweet memories~

ngn pkck pemandu bas d KISAS...tengs 4 da transpot pkck!
KISAS best!tengs 4 da hospitality!
dlm flight...goin back to SABAH tercinta!


best memory ever!i miss all diz moment sooo much!i had such a great moments with them...tengs guyz!




Tuesday, March 15, 2011

jauhi diri dr noda...



sekiranya kamu melihat seorang perempuan dan ada berkenan sedikit padanya, katakanlah ...


inni wajjahtu wajhialillazi fathorassamawatiwal ard hanifa wama anaminal musyrikin”


insyaAllah kt akn d jauhkn dr bisikan syaitan & iblis...


*skdar pnduan bersama...hehe:)

words from NYET2 aka MONK :)





"when u find sumone u care,its just hard to walk away"

emm..mcm ebat sak kn??tp ekceli..aq krg paam waa pa means ny ne..hehe..aq tya laa dy pa kunu yg d mksd kn sblk kata2 ne..then mo tau pa dy jwb??

"mana aku tau ngok..aku baca jak..hahaha"

bheii...sah sot ny oww..hahah!free2 aq dpt 'ngok'!!ada ka patut??q rasa laa kn,ayt ne mksd kn,if kt jmpa laa kn sumone yg kt syg sua,susa laa mo kaC lpas dy..ya meh??gtu kaa??hahaha!well,aq x arif waa lau hal cintan cintun ne..'x biasa'! ;)


p/s:my beloved sys bb..pliz kaC sy paam kunu pa mksd ny..sy x paam waa bhsa MONKey!hahaha


HUJAN KEMARIN - TAXI BAND


Kemarin ku dengar
Kau ucap kata cinta
Seolah dunia
Bagai dimusim semi

Kau datang padaku
Membawa luka lama
Ku tak ingin seolah
Semua seperti dulu

Tak ingin lagi rasanya ku bercinta
Setelah ku rasa perih
Kegagalan ini membuat ku tak berdaya

Tak dapat lagi rasanya ku tersenyum
Setelah kau tinggal pergi
Biar ku sendiri tanpa hadirmu kini lagi
Hujan kemarin

*im fallin in love wif diz song!truly!*

Monday, March 14, 2011

public phone...


*mcm public phone asrama aq:p*


xtau sua pa mo ltak ne tjuk entry ny!!hahaha...
ada stry ba ne...
 crta ny bmula gne...tem d skul...ada laa dlm 2mnggu aq xda menjenguk publc phone asrama 2..means,xda kol parents aq!!!bkn ny sgja pn...aq xda syling n agk bz laa kunu2 ny ne...teda masa yg ssuai ba...ada masa pn,mst lps prep mlm...tem area2 jam 11 sua...msak aq mo kol juak kn..tdo sua dorg 2!naaa...maka ny....
rupa2 ny!!tem q x kol 2..ada bbrpa pkra2 malang yg jd dlm pemly aq...huiii...so sad oww!!!


1st....once again,my dad eksiden tem p ntar adk2 q p skul!bheiii..ngam2 d smpang agaseh 2 laa...yg sadis ny,adk pompuan q yg drjh4 yg ddk dpn,sblh bapak q tem 2..knfem hlg smngat laa dy...sian juak laa...tp lucu pn ada...sbb TOMBOYISH ketakutan kn!hahaha...x dpt mo byang kn ba...syukur laa juak bapak q ne jenis pmandu berhemat juak...lau nek kreta,mmg km d WAJIB kn pkai seatbelt 2!naa..slma ne mrungut sak aq lau d suru pkai...skng bru pcaya pa kebaikn ny bnda 2 even ianya SGT MERIMASKAN!!!!emm...pstu org yg melanggar 2 plak xda byar gnti rugi!aduii..mnipu lae 2...kunu2 ny dy mo byar...siap bg num fon lae...skli ny d try kol,xda dlm pkhdmatan!!peh brader!!pa pnya jenis mnusia oww??!!!kin bacat....:)


2nd..my mom lae...ari isnin lalu...dy p pjbat pndaftaran d bndar Fajar 2...bila sua abis urusan dy mo blk,cket lae kna ragut!!!lelaki 2 tarik handbag!!!!aduii...nsib laa mama q lawan blk n cpt2 lari blk msuk p pjbt 2!!fuiii!!!!gilaa oww!!!!siang2 pn mo meragut!!!layak d maki ba...skng mama trauma sua mo p fajar sndri2!!huhu...sian oww...


pnya laa aq rsa bsalah tem d crta kn bnda2 ne suma...las year bley katakn tiap2 ari aq akn kol uma...tp taun ne mcm xda msa lgsg ba...huhuhuuu...tmbh2 rasa bsalah lae bla my mom tell me that my dad keep asking if i had call her!aduii...merindu plak beliau 2 rpa ny...emm....btol2 oww rsa salah..huhu..pngajaran 2k aq gk laa..psne mst sllu kol uma mcm dlu2...tengs God pemly aq xpa2 juak...






*mnusia skng x tkut DOSA meh??*

BERSIN??(spesel entry 4 CICIE ALFINGKUL!)




its a NEW FACT i got from http://tiehaismail.blogspot.com/
credits goes to her!*sory TIRU entry awk...:)*

lau bersin tlalu kuat-bley sbb kn RETAK tulang telinga!
lau try2 than bersin-bley sbb kn pecah pembuluh darah nadi d kepala & leher & seterusny bley menyebabkn KEMATIAN!!!
lau mata d buka tem bersin-bola mata bley MELOMPAT KELUAR!!!(euw!scary!)

conclusion 4 cicie...naaa!!x takut ka??hahaha


tengs kak elia!

u knw what??smlm my followers 28 org sak...skng mngkat ke 37 org!!9 org dlm msa shari!!??dasyat oww..haha...ne suma gra2 ikut contest dlm blog kak elia..tengs sooo much!!dpt bnyk kwn dlm dunia blog ne...hehe:) x nyesal ikut contest 2..

*tp sdey gk sbb kak elia x follow pn blog aq!wakakakaka*

SPM ohhhh~~


"Dgn ini ingn d maklumkn bhwa tarikh peperiksaan SPM pd taun ini jatuh pada 14 NOVEMBER dan akn brakhr pd 14 DISEMBER!!!!"

peh brader!!!16 ari doe exam!patsah palak sy!!!
as a conclusion,i hav 243 days only!!






*but still ddk dpn laptop,buang msa,facebook-ing,blog-ing...*

Diari seorang AYAH :(


26 Januari 1992.
Hari ini, menjadi titik indah buatku. Hadirnya cahaya mata ini mengutuhkan lagi hubungan kami sebagai sepasang suami isteri. Telah lama ku tunggu saat ini menjadi kenyataan, terima kasih tuhan, aku teramat mensyukuri nikmatmu. akan ku sujud syukur sebagai tanda syukur padaMu, yang telah mengabuli doa kami. terima kasih Tuhan, akan ku jaga sang anak ini, dengan sepenuh kasih cinta. Akan ku lengkapkannya dengan agamaMu, agar cintanya hanya kepada agama, agar menjadi muslimah sejati.
26 Januari 1995.
Happy birthday sayang! semoga kamu membesar dengan penuh rasa cinta, ibumu senantiasa tersenyum melihat telatahmu yang baru belajar berdiri. Ternyata kamu sangat pintar dan cepat belajar, alhamdulillah... Semoga kamu menjadi pesona ibu dan ayah.
Januari 1998.
Hari ini merupakan hari pertama kamu melangkahkan kaki ke alam persekolahan. Ayah menghantarmu sehingga ke kelas. Kamu menangis di kelas, meminta ayah tunggu. Sayang, janganlah bimbang, di sini  kamu akan memperoleh ramai rakan dan menimba ilmu dari guru. Ayah yakin kamu akan gembira di sini.
Januari 1999.
Pertama kali melangkahkan kaki ke sekolah rendah, ayah sudah merapikan bajumu, tudung dan perkakasan sekolah, sedang ibumu sedari pagi sibuk menyiapkan sarapan dan juga bekalan. Sebentar lagi ayah akan mengejutkan kamu dari tidur biarlah ayah menatap wajah cahaya mata kesayangan ayah ini dahulu, untuk beberapa saat. Sangat comel anak ayah semasa tidur.
November 2003.
Hari ini, kamu pulang dengan senyuman, di tangan kananmu tergenggam erat sekeping slip, dengan mata yang berkaca, kamu berlari lari lalu memeluk erat ibu,dan mencium tangan ayah. Perasaan sebak timbul di hati.sambil mengucapkan ''terima kasih ayah, ibu adik berjanji akan belajar dengan bersungguh sungguh lagi,". Tahniah anakku, tidak sia-sia usaha kamu selama ini. Slip peperiksaan yang tertera huruf A berdarab lima menjadi bukti kesungguhanmu menimba ilmu, teruskan usahamu wahai anak.
Januari 2004.
Alam persekolahan sememangnya indah dan mencabar, sekolah menengah adalah perjalanan seterusnya untukmu berjaya. Teruskanlah perjuanganmu. Ayah bangga mempunyai anak sepertimu, menjagamu, melihatmu tersenyum riang, melihatmu dewasa, menjadi sesuatu yang takkan pernah ayah menyesal..:)
27 Januari 2007.
Hari ini, hati ayah sedikit runsing. Ayah terjumpa surat-surat cinta dari dalam beg sekolahmu, dan sms di telefon bimbitmu memberitahu ayah, bahawa anak ayah sudah pandai bermain cinta. Sememangnya cinta adalah pemberian Tuhan. Tetapi ketahuillah anak, usiamu belum mengizinkanmu untuk ini. Ayah meletakkannya kembali, demi tuhan, ayah sangat risau. Ayah akan cuba sebaik mungkin untuk meluahkan kepadamu, sedewasa mungkin. Ayah tahu kamu kini seorang remaja, ingin dilayan seperti seorang dewasa, ayah faham.
11 p.m.
Ayah terkejut dengan perlakuanmu. Ayah cuba untuk menerangkan kepadamu hal yang sebenar, bukan perasaanmu itu dilarang, namun waktu saja belum tepat untuk merasakan semua, tetapi kamu meninggikan suara, bila ayah menasihatimu, kamu menengking ibumu. Ibumu sedari tadi menangis, lalu tertidur dalam tangisannya. Anakku, ayah sedikit kecewa dengan sikapmu, ketahuilah, kami yang menjaga makan minummu sedari kecil, kamilah yang menyayangimu sepenuh hati, bukan dia.
28 Januari 2009.
Sekali lagi air mata ibumu tumpah dengan sikapmu. Pagi tadi ibu membersihkan bilikmu, agar nampak kemas, sedang ibumu menyapu,i bu terjumpa sebuah beg berwarna ungu. Ibu membuka zip beg tersebut kerana merasa curiga., langkah terkejutnya ibumu, pakaian-pakaian di dalam beg tersebut bukanlah hasil pembelian ibu mahupun ayah. Skirt pendek dengan warna yang pelbagai, baju tanpa lengan, seluar jeans ketat, dan alat kontrasepsi! UNTUK APAKAH ITU WAHAI ANAK! dan tanpa rasa bersalah pula kau mengakui pakaian itu hak mutlak kamu. Bukankah ayah memberikanmu didikan agama yang sempurna?
Lalu siapakah yang mengaji di hadapan ayah dari muqaddam sehingga khatam al quran? Siapakah yang menjadi ma\mum ayah selepas ibu? Siapa pula yang ayah hantar ke sekolah agama setiap petang? Siapa duhai anak? Siapa? Ibumu pengsan selepas solat maghrib tadi. Sedang engkau hilang entah ke mana, curi keluar, tanpa kami sedari.
26 Februari 2010.
Ibarat dipanah petir hati ayah dan ibu apabila mendengar pengakuanmu, "ayah,ibu...adik hamil" ya Allah, apalah dosa-dosaku ya Allah?!. Beratnya beban yang kau beri. Gelap pandangan ayah mendengarkan itu, ibumu? menangis, meraung, memikirkan cahaya matanya yang sudah jauh dari agama. Kurangkah didikan kami?. Kurangkah belaian kasih sayang kami?. Setelah kami tatang kau ibarat minyak yang penuh, lalu apakah jenis timbalan yang kau beri duhai anak?. Di manakah janjimu dahulu wahai sayang?. Janjimu yang akan belajar bersungguh-sungguh?. Sedang rakan-rakanmu pulang dengan membawa senyuman sambil menggenggam slip peperiksaan dan kau pulang membawa keputusan hamil dari hospital?. Adakah ini cara kau membalas jasa ayah dan ibumu?. Apakah ini wahai anakku. Kau melukakan hati ibu, mengguris hati ayah!. Terbayang di fikiran saat kau dijamah buaya laknat tersebut, cukup membuat hati ayah remuk, hancur, berkecai!.
Apakah kau terlupakan agamamu?. Andai kau tidak cintakan ayah dan ibumu lagi, cintailah agamu duhai anak. Kamu punya tuhan. Tuhan yang maha melihat setiap gerak gerimu! terlupakah kau pada zat yang satu itu? lalu apakah yang akan ayah dan ibu jawab, saat diasak pertanyaan dari sang Tuhan, tentang kegagalan kami mendidikmu?. Tentang kealpaan kami dalam mendidikmu?.
Tahukah kamu wahai anak, perbuatanmu bakal menghantar ibu serta ayahmu ke neraka?. Kau campakkan kami ke dalam lubang yang tersedia panasnya sejak penciptaan bumi, dengan menggunakan tangan-tanganmu sendiri!. Kau relakan jasad ibu dan ayah kau dibantai oleh Malik, si penjaga neraka. Kau biarkan kami meraung-raung dijilat api, dan kau hanya melihat kami disengat binatang-binatang bisa!. Sampainya hatimu. kenapa tidak, engkau ambil sahaja pisau, tusuk ayahmu ini, tuangkanlah racun, beri sahaja ibumu minum! lebih rela kami dibunuh, dari menelan pahitnya kenyataan.
Dan hari-hari yang kami lalui selepas itu, tidak seindah saat mengazankanmu di telinga kanan,dan iqamah di telinga kiri..
Anak menangis, meraung-raung menyesali diri yang kotor dan hina, menyesali diri yang tidak pernah mengenal erti syukur, dikurnai ayah yang sempurna. Namun, tangisan tiada lagi berguna, kerana sang ayah bakal tidur lena. Anak hanya mampu menatap wajah ayahnya yang pucat, untuk kali terakhir, sebelum kembali dikambus tanah...
Peringatan buat aku dan semua, sayangilah ibu dan ayah dan jangan pilih jalan hitam!.
"(Malaikat-malaikat) yang memikul 'arsy dan malaikat yang berada di sekelilingnya bertasbih memuji Tuhannya dan mereka beriman kepada-Nya serta memintakan ampun bagi orang-orang yang beriman (seraya mengucapkan):
"Ya Tuhan kami, rahmat dan ilmu Engkau meliputi segala sesuatu, maka berilah ampunan kepada orang-orang yang bertaubat dan mengikuti jalan Engkau dan peliharalah mereka dari siksaan neraka yang bernyala-nyala, ya Tuhan kami, dan masukkanlah mereka kedalam surga 'Adn yang telah Engkau janjikan kepada mereka dan orang-orang yang saleh di antara bapak -bapak mereka, dan istri-istri mereka, dan keturunan mereka semua. Sesungguhnya Engkaulah Yang maha Perkasa lagi Maha Bijaksana, dan peliharalah mereka dari (balasan) kejahatan. Dan orang-orang yang Engkau pelihara dari (pembalasan?) kejahatan pada hari itu maka sesungguhnya telah Engkau anugerahkan rahmat kepadanya dan itulah kemenangan yang besar." (QS.Ghaafir: 7-9).
Wallahualam.